Ką būtina žinoti keliaujant automobiliu Belgijoje?

PATARIMAI

6/24/20231 min read

Keletas patarimų ir pastebėjimų dėl Belgijos miestų aplankymo. Briuselis, Gentas ir Antverpenas yra „žalieji“, taip vadinami LEZ miestai (kaip beje nemažai Prancūzijos ir Vokietijos miestų ir tame tarpe Berlynas), todėl čia galioja tam tikri apribojimai transportui su vidaus degimo varikliais. Tai liečia benzininius ir ypač dyzelinius automobilius. Įvažiuoti į šiuos Belgijos miestus reikalingi specialūs leidimai. Jie nemokami, tačiau jų neturint, galima gauti didelę baudą. Vokietijoje galioja mokamų, ant priekinio stiklo klijuojamų, lipdukų sistema, o Belgijoje tai virtuali sistema, kai registruojamas automobilio valstybinis numeris. Tiesiog internetu reikia registruotis specialioje svetainėje. Jeigu automobilis atitinka vietinius reikalavimus, išduodamas virtualus, nemokamas leidimas, jeigu automobilis neatitinka reikalavimų, leidimas įvažiuoti nesuteikiamas. Įvažiuoti teoriškai galima, bet bet koks kontaktas su pareigūnais ar parkingo kontrolieriais automatiškai užtrauks baudą. Užregistruoti automobilį nesudėtinga, tam tereikia automobilio techninio paso kopijos PDF ar JPG formatu (pvz. nufotografuoti mobiliuoju telefonu) ir pagal nurodymus registracijos tinklapyje, užpildyti ir išsiųsti anketą.

Automobilio registracija Briuselyje:
https://lez.brussels/mytax/fr/?fbclid=IwAR2lT-TpJFzsjebVX2hM5KNScc_4Xn40hzrjWFwy-XYq_y8nJ7Z63eQ81iI

Automobilio registracija Gente: https://lez.stad.gent/en/flows/controleertoegang

Automobilio registracija Antverpene: https://lez.antwerpen.be/?Taal=EN

Automobilį rekomenduoju registruoti iš anksto, nes pvz. Gente, tai gali užtrukti iki 10 dienų. Aš pats važiavau su 2018 m. Škoda Oktavia turinčia EURO6 dyzelinį variklį su „AdBlue“ sistema sumažinančia išmetamų į aplinką azoto oksidų (NoX) kiekį net iki 90%. Gavau leidimą galiojantį iki 2027 metų. Pažįstamas su VW „Golf“ turinčiu EURO5 dyzelinį variklį - tik iki 2023 metų.

Visą LEZ zonų sąrašą rasite čia: https://www.eccbelgium.be/themes/car/driving-in-europe/low-emission-zones-in-europe

Ką dar privalu žinoti vairuotojams, tai kad nežiūrint to, kad Belgijoje vairuotojai kiek „pro pirštus“ žiūri į greičio apribojimus, visgi jie čia galioja. Ir gana griežti. Jeigu Lietuvoje fotoradaras į „+10 km/h“ nelabai reaguoja, tai Belgijoje man tai kainavo 62 eurus. Sako Prancūzijoje šią sumą dar reikėtų dauginti iš dviejų. Tikrai neturėjau noro tikrinti. Prancūzijoje važiavau laikydamasis visų greičio apribojimų. Ir man pavyko! 😊